Darmowa wysyłka dla każdego zamówienia! 📸
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.retrocam.pl prowadzony jest przez Wandę
Magońską, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Wanda Magońska Retrocam, wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem, NIP:
8571193433, REGON: 540588417, pod adresem: Lewice 6, 72-320 Lewice.
2. Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców na prawach
konsumenta oraz Przedsiębiorców, korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu
internetowego, a także zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za
pośrednictwem Sklepu.
3. Korzystając ze Sklepu internetowego Retrocam, jako Klient, zobowiązujesz się do zapoznania z
Regulaminem i jego przestrzegania.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego.
§ 2. DEFINICJE LEGALNE
Pojęcia stosowane w treści Regulaminu, pisane z wielkiej litery należy rozumieć zgodnie z poniższymi
definicjami:
1. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie
warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
2. Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub
zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
3. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej ze Sprzedawcą w ramach Sklepu,
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5. Koszyk Produktów – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie Produktów,
6. Polityka Prywatności – zasady przetwarzania danych osobowych Klientów, prawa Klientów i obowiązki
administratora danych, znajdujące się na stronie internetowej Sprzedawcy pod linkiem [POLITYKA PRYWATNOŚCI];
7. Prawa Konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
8. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą. Produkty oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu są towarami
używanymi i uzasadnione jest przez nich posiadanie cech takich towarów.
9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, zawierająca
Umowę Sprzedaży ze Sprzedającym;
10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży ze
Sprzedającym, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającej dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej;
11. Regulamin – niniejszy dokument;
12. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.retrocam.pl;
13. Sprzedawca – Wanda Magońska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Wanda Magońska
Retrocam, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod
numerem, NIP: 8571193433, REGON: 540588417, pod adresem: Lewice 6, 72-320 Lewice
14. Treści cyfrowe – umieszczane na stronie internetowej www.retrocam.pl zdjęcia, opisy produktów,
artykuły i wpisy stanowiące dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej, do których dostęp jest
anonimowy i nieodpłatny;
15. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
16. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (tj. w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z
wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do
chwili zawarcia umowy włącznie;
17. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem Sprzedającego, określające
jednoznacznie rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy i płatności, miejsce dostarczenia rzeczy, dane
Klienta, zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży. Potwierdzenie realizacji Zamówienia przez
Sprzedawcę w zakresie danego Produktu jest momentem zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 3. KONTAKT ZE SKLEPEM
1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresu e-mail lub poprzez wiadomość prywatną na
Instagramie 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, pod adresem e-mail Sprzedawcy: kontakt@retrocam.pl oraz
za pośrednictwem profilu na Instagramie Sprzedawcy: @retrocam.pl
§ 4. OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu i składanie Zamówienia nie wymaga zakładania Konta.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówienia, niezbędne
będzie korzystanie z (1) urządzenia, takiego jak komputer, laptop lub innego urządzenia multimedialne z
dostępem do Internetu; (2) przeglądarki internetowej w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera;
Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (3) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików
Cookies oraz obsługi Javascript; (4) dostęp do aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) oraz numeru
telefonu.
4. Kupujący ma prawo dokonać filtracji Produktów podczas ich wyszukiwania, poprzez kliknięcie w zakładkę
sortowania.
5. Kupujący ma prawo skorzystać z następujących filtrów: (1) Sortuj wg popularności: Oznacza filtrację na
podstawie ilości indywidualnych odwiedzin strony z danym produktem; (2) Sortuj od najnowszych: Oznacza
filtrację na podstawie daty dodania produktu na stronę; (3) Sortuj po cenie najniższej: Oznacza filtrację produktów
na podstawie ceny podanej w walucie PLN stanowiącej kwotę brutto od kwoty najniższej rosnąco; (4) Sortuj po
cenie najwyższej: Oznacza filtrację produktów na podstawie ceny podanej w walucie PLN stanowiącej kwotę
brutto od kwoty najwyższej malejąco.
6. Składanie zamówień możliwe jest po podaniu adresu e-mail, niezbędnych danych osobowych i adresowych
umożliwiających realizację zamówienia oraz akceptacji warunków niniejszego Regulaminu.
7. Zamówienia można składać za pośrednictwem Sklepu przez cały rok, 24h na dobę, z zastrzeżeniem ust. 1
niniejszego paragramu.
§ 5. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
Aby złożyć Zamówienie należy:
1. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
2. W przypadku wyboru większej ilości Produktów Klient może kontynuować zakupy dodając je kolejno do
Koszyka Produktów. Należy wybrać opcję „Zamówienie”, kiedy w Koszyku Produktów znajduje się pożądana
przez Klienta ilość Produktów;
3. Uzupełnić pola przeznaczone na wpisanie danych osobowych i danych adresowych, a także numeru telefonu i
adresu e-mail w przeznaczonym do tego polu. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
4. Wybrać formę wysyłki (sposób dostarczenia Produktu), zapoznać się z Informacjami dot. płatności oraz
wybrać metodę płatności.
5. Złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień w czasie składania
Zamówienia.
6. Kliknąć „Kupuję i płacę”.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędnie podane dane, w szczególności dane adresowe.
8. W zależności od wybranego sposobu płatności należy opłacić Zamówienie w terminie określonym w § 8 pkt. 3.
§ 6. OFEROWANE METODY I SPOSOBY DOSTAWY ORAZ PŁATNOŚCI
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu: Przesyłka do
paczkomatu Inpost 24/7.
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności: (1) Płatność za pomocą BLIK; (2) Płatność za
pomocą bramki płatniczej Przelewy24;
3. Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
§ 7. OPINIIE
1. Uprawnionym do wystawienia opinii dotyczącej Sklepu jest wyłącznie Klient, który dokonał zakupu Produktu
za pośrednictwem Sklepu.
2. Uprawnionym do wydania komentarza lub opinii o konkretnym Produkcie jest wyłącznie Klient, który dokonał
zakupu tego Produktu.
3. Sprzedawca dokonuje weryfikacji prawdziwości opinii oraz komentarzy określonych w ust. 1 i 2 na podstawie
danych osobowych uzyskanych podczas zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 8. ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie, zgodnie z § 5 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca w przeciągu 24h potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, a także potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z
chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą.
3. Klient obowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę”. W
przypadku braku dokonania płatności w przeciągu 15 (piętnaście) minut od momentu złożenia Zamówienia
zostanie ono anulowane, co zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę poprzez wysłanie stosownej wiadomości
na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od momentu otrzymania płatności przez
Sprzedawcę.
5. Produkt zostanie wysłany do Klienta przez Sprzedawcę w terminie 3 dni roboczych (z zastrzeżeniem ustępu 4
niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
6. Dostawa Produktów odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
na prawach konsumenta lub wskazanej przez nich osobie, innej niż przewoźnik.
3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez
Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail
Sprzedawcy lub za pomocą tradycyjnej poczty na adres Sprzedawcy: Wanda Magońska Retrocam, Lewice 6, 72-
320 Lewice. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego
Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
5. Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą;
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę;
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez
Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub
Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało
dla niego z żadnymi kosztami;
d. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem;
e. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym
otrzymał zamówiony Produkt;
f. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu
Produktu, tym koszt opakowania i nadania przesyłki.
§ 10. REKLAMACJE
1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, innej niż wskazana w opisie Produktu:
a) Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo do reklamacji w
oparciu o przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r., określające podstawę i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta;
b) Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową
Sprzedaży wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona na podstawie art. 558 § 1
Kodeksu Cywilnego.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i
ujawniony w ciągu 1 (jednego) roku od tej chwili.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy
kontaktowe Sprzedawcy.
4. W reklamacji należy zawrzeć m.in. (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z
Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; (3) danych
kontaktowych składającego reklamację oraz (4) numer Zamówienia. Wymogi podane w zdaniu poprzednim
mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji. Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego pod linkiem ZWROTY I REKLAMACJE.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a
jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą
na prawach konsumenta uznał za uzasadnione.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zobowiązania Klienta do nadesłania zakupionego przez niego
Produktu, aby móc w pełni rozpatrzyć reklamację.
7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: Wanda Magońska Retrocam,
Lewice 6, 72-320 Lewice.
8. Sprzedawca dający ma prawo nie uznać reklamacji w przypadku stwierdzenia śladów użytkowania lub
niewłaściwego wykorzystywania Produktu przez Klienta lub osoby trzecie. O końcowym uznaniu lub
odrzuceniu reklamacji decyduje Sprzedawca. Sprzedawca zobowiązany jest w wyjaśnieniu odrzucenia
reklamacji wskazać jej powód.
§ 11. DANE OSOBOWE
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zawarta jest w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem: Polityka Prywatności.
§ 12. LICENCJE
1. Wyłączne prawa do treści udostępnianych/umieszczanych w ramach Sklepu, w szczególności prawa
autorskie, nazwa Sklepu (znak towarowy), wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz
prawa w zakresie baz danych, Treści Cyfrowe podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub
podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww.
treści, nieodpłatnie, a także do korzystania z treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już
rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu, jednak wyłącznie w zakresie własnego użytku
osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu, na terenie całego świata.
Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej
zgody, udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Umieszczając w ramach Sklepu jakiekolwiek treści, w szczególności grafiki, komentarze, opinie lub
wypowiedzi w ramach Sklepu, Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na
wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie
publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych Treści, na terytorium
całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją
Umowy Sprzedaży (w tym funkcjonowaniem i rozwojem Sklepu), a także upoważnienie do wykonywania
samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania,
przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego
1994 r.
3. Wszelkie zamieszczone w Sklepie znaki towarowe i nazwy firmowe należą do prawnych właścicieli i zostały
umieszczone w celach informacyjnych.
§ 13. TREŚCI CYFROWE
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość, dokładność oraz merytoryczną trafność i
przydatność informacji umieszczanych Treści Cyfrowych.
2. Sprzedawca nie odpowiada za szkodę wyrządzoną zastosowaniem informacji zawartych w Treściach
Cyfrowych, umieszczanych na stronie internetowej Sklepu.
3. Stanowiące Treści Cyfrowe artykuły i wpisy umieszczone na stronie internetowej Sklepu są aktualne na dzień
ich zamieszczenia, chyba, że co innego wynika z ich treści.
§ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin obowiązuje od dnia 23 stycznia 2025 r.
2. Do umowy sprzedaży produktów w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowy zawierane poprzez Sklep
internetowy zawierane są w języku polskim.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Brak akceptacji postanowień Regulaminu oraz Polityki Prywatności uniemożliwia zakup Produktów
oferowanych przez Sprzedawcę.
5. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej
kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla rozstrzygania
sporów według obowiązujących przepisów.
6. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania
sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. W tym celu, w szczególności może złożyć
skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.